Talk Zone - Just Installed!

Opóźniony pociąg i lekcja, której nie planowałem

Started by christophermorrm, Jun 26, 2026, 01:25 AM

Previous topic - Next topic

christophermorrm

Jestem przedstawicielem handlowym, jeżdżę po całym kraju od piętnastu lat. Znam każdy dworzec, każdy przystanek, każde opóźnienie PKP lepiej niż własną kieszeń. Moja praca to ciągłe przemieszczanie się – walizka, pociąg, hotel, spotkanie, i znowu to samo. Czasem mam wrażenie, że mieszkam w tych pociągach, a nie w swoim własnym mieszkaniu. Ale w tej robocie jest coś, co lubię – wolność. Nikt nie stoi mi nad głową, sam planuję trasę, sam decyduję, kiedy zrobię przerwę na kawę. Aż do tamtego dnia, gdy wszystko stanęło na głowie, a ja utknąłem w pociągu gdzieś między Warszawą a Wrocławiem, z pięciogodzinnym opóźnieniem i telefonem, który miał już tylko czterdzieści procent baterii.

Miałem być na spotkaniu z klientem o jedenastej. O czternastej wciąż siedziałem w przedziale, patrząc na pole za oknem, które zmieniało się z zielonego na szare, gdy zaczęło padać. Kierownik dzwonił co dwadzieścia minut, pytając, kiedy będę. Klient pisał maile, że ma dość czekania. A ja czułem, jak frustracja rośnie we mnie z każdą minutą. W pewnym momencie, żeby oderwać myśli od tego wszystkiego, sięgnąłem po telefon. Przewijałem Instagram, Twitter, ale nic nie mogło mnie zająć. Aż w końcu, zupełnie przypadkiem, trafiłem na reklamę, która w innych okolicznościach pewnie bym zignorował. Ale tamtego dnia, w tamtym pociągu, w tamtym deszczu, postanowiłem dać jej szansę. Zarejestrowałem się, bez większych oczekiwań, traktując to jako sposób na zabicie czasu. I tak oto, w środku niczego, rozpocząłem przygodę, która miała całkowicie odmienić moje podejście do pecha.